vrijdag 12 mei 2017

Lang zullen we leven,

Hiep ,hiep,hiep..hoera....en als je het rustig aan doet moet dat lukken. 
 Maar goed dat we een lang en gezond leven hebben. ..zeker met 6 dagen rust voor de boeg... 
Want.. onderweg naar Cahors hoorde martin gister een geluidje wat niet goed was, volgens hem dan. Aanvankelijk hoorde ik natuurlijk niks, of..nou ja..ik wilde het niet horen.. en daar ben ik, al zeg ik het zelf best goed in... 
Maar, veiligheid voor alles..naar een Ford garage. Maar die konden niks.. de patron had vakantie..  
Ach..daar heeft iedereen recht op.... 
op naar Cahors..in de regen naar de Ford garage... niks aan de hand.echt niet  Ik helemaal gerust. .Martin had liever dat ze iets gevonden hadden..
 Vanmorgen vrolijk  op pad.. Maar na even was het duidelijk..zelfs met uit-en inwendige oordopjes hoorde ik ook wel een vreemd geluid. De stad ligt er mooi bij, nu het droog is en de zon schijnt. Maar we gaan gewoon verder..
Naar de Ford garage in Brive.. 100 km verderop.. Mooie route door de liefelijke Dordogne. Ik wil de autoroute wel nemen, maar Martin is de rust zelve..niet nodig. Dus gewoon over de Route National . We komen bekende plekjes tegen waar we vroeger kampeerden. 
 
Klokslag 2 uur zitten we voor de deur,van de Ford garage in Brive.  Om 4 uur wil er een monteur naar kijken... en die ziet het... één van de aandrijfassen is kapot. Het wordt wel een dure vakantie..........En, na veel aandringen kan het DONDERDAG  tussen de bedrijven door gemaakt worden... 
so what.. ( we spreken tegenwoordig alle talen door elkaar) met een lang leven hebben we tijd. We mogen met de auto rijden, niet te veel.. we vinden een camping 10 km verder op. We bellen geen ANWB.. té genant. Dus nemen we de komende dagen verplicht rust! 
Moet lukken met één ander bejaard echtpaar op de camping. Dus vanaf nu niet meer zoveel belevenissen..rust.