zaterdag 27 april 2013

O, nee.... Dat niet

Als ik om 7 uur uit het raam kijk, zie ik een grote stad opdoemen.
Palermo? Kan toch niet..toch maar vlug onder de douche en als Martin er onder staat begrijp ik dat we over een half uur aankomen en de hut moeten verlaten.. Ik ben gelukkig klaar. Zit er nog een ontbijtje in? Nee hoor... Snel een croissant.. Niet eens lekker, zo vroeg...en zonder de gewone thee...
Naar de auto. Tenminste, dat dachten we allemaal.. Staan we nog een half uur te wachten tot we het autodek opmogen.
Voordeel... We zijn vroeg, dus zetten de grote kathedraal in de Tom Tom... Nou..die weet de weg wel, maar heeft geen rekening gehouden dat alle Italianen van Sicilië nou nét óók daar heen willen.. Aan alle kanten schieten auto,s scooters,motorfietsen en voetgangers voorbij...Martin past zich snel aan en doet net als onze mede verkeersdeelnemers alles wat de wegenwet verboden heeft. Parkeerplaatsen zijn nergens, en zelfs Martin durft het niet aan driedubbel te parkeren. Dan maar tussen de bussen. We zijn vlak bij de kerk, gaan er ook in. Martin wil koffie, ik wil terug..straks is ons bed weggesleept... Gelukkig staat de auto er nog, maar ik heb het wel gehad.. Weg hier..je kunt hier ook heen vliegen en dan ergens een hotelletje huren..
We rijden door naar Monreale, eind 12e eeuw. Vinden een parkeerplek 1.5 km van de kerk. het is de wandeling ( ik zit in het scootmobieltje natuurlijk..niet te moeilijk doen ) meer dan waard. De christelijke en islamitische architectuur gaan hier fantastisch samen.. De kerk is een byzantijns verhaal van mozaïeken, we genieten erg nog net op tijd het klooster in. Het is wel wennen dat zelfs de kerken hier om 1 uur sluiten....
We rijden door dwars over het eiland. Morgen of overmorgen naar Agrigento.









Location:Via dei Gerani,Ribera,Italië