vrijdag 14 september 2018

Ze hebben gelijk..de Elzas heeft leuke dorpjes..

Maar wat een drukte.... 
naturlijk..wij zijn er ook... maar zij allemaal ... 't is schandalig.... 
maar álá... we worstelen ons door de menigte heen . 
We kunnen lopen vanuit de camping, dat is wel heel handig, de parkeerplaatsen zijn vol..
En nog iets..die kinderhoofdjes lijken allemaal wel aardig, maar het is een slijtageslag voor het scootmobieltje..en ook een beetje voor mij.... ik ben best een beetje bang uitgevallen op dat ding... 
Ten onrechte... want hij en zelfs ik...we doen het goed..zelfs op kinderkopjes in een steil en superdruk  stadje. 








Genoeg klachten weer voor vandaag. Want het is natuurlijk vooral héél leuk.. Als we toerist waren gingen we hier ook heen...

Als we op een terrasje even uitblazen en Martin vraagt of ik ook een wit Elzaswijntje wil, zeg ik dat ik nog moet rijden en dus koffie wil. Martin denkt dat ik een geintje maak en bestelt 2 vin blanc... wat een geluksvogels zijn we toch... 
Het is echt lekker  ..want tegen dit soort momenten kan Scandinavië niet op. 

We blijven een tijdje zitten en vangen de terugtocht aan..dalen. Gelukkig zijn alle bussen weer ingeladen en is het rustiger. 

Enne.. tijdens de regen van gister hebben we het besluit genomen... de garage wordt verkocht, Martin stopt met instrumentenbouw en van dat geld kopen we een nieuwere bus en laten hem ombouwen tot een camper...helemaal naar onze wensen, veel lager, met hefdak, zodat we er het hele jaar in kunnen rijden.. met een dochter ver weg moet je toch in haar buurt kunnen slapen. 
En die andere dochter..tja..die moet ivm toekomstige mantelzorg maar in Eindhoven blijven! Niks aan te doen! 

O ja..deze, en die andere kwamen bij ons eten... maar als ongewenste gast weer vertrokken...