vrijdag 21 juli 2017

Het leven zit vol verrassingen

Het blijft mooi weer, Martin maakt het kleine huisje klaar, het kan er wel weer10 jaar tegen! Sommigen worden bezorgd, denken dat hier altijd gewerkt wordt... nee..echt niet hoor!
Pauze genoeg tussendoor! En dat was wel nodig...

Mirjam stuurt woensdag een appje: we zitten op de boot..ze is onderweg met Selma. Koos komt een week later.
Dan zien we nog een appje: we staan op nr 66.. en de vorige :is er plek op de camping... Nienke,Jochum met Simen,Malin en Pelle.. o..leuk !  Vanavond bezoek natuurlijk.... een kwartier later..telefoon..moeilijk te verstaan..met Rieke... Kennen we niet, gooi maar neer. Nog een keer telefoon.. inmiddels is ons geheugen aan het werk.. Rieke.. een achternichtje. " we staan in Oslo, en de tent is verregend, alles is nat..kunnen we naar jullie" nadenken..vanavond is het kleine huisje nog niet bezet..Maar..kunnen ze hier nog komen... snel op internet, kan..om 11 uur stopt er nog een bus voor de deur.,en over een half uur gaat er uit Oslo een trein naar Karlstad.
Mirjam appt..we zijn er morgen rond 12 uur...

Als Nienke en Jochum komen hebben we even rust.. Éen van de kinderen komt mee, limonade en wijn op tafel, 11 uur rijdt Martin naar de bushalte .. Twee  20ers met genoeg energie  om mee te gaan aan de wijn, ze vallen er gemakkelijk in.
Om 1 uur is iedereen naar bed..

De volgende dag dienen Mirjam en Selma zich aan .. onze gasten slapen nog, de veranda ligt vol. Selma vertelt dat ze straks weer weg gaat..even naar vrienden in Jonköping..
Wel fijn voor onze Rieke en Isa..kunnen ze nog in het huisje blijven. Het komt niet echt op gang, maar uiteindelijk is de tent droog voor de avond begint, de was is gedaan en hangt aan de lijn en er worden plannen gemaakt voor de komende dagen
Ze zijn vanmiddag naar de de camping gegaan en blijven nog 2 dagen..de weersverwachting is goed.
Nienke en Jochum zijn ook nog een nachtje extra gebleven...die gaan morgen weer verder.
Dus overal slapen bekenden... Mirjam in het carevannetje , Selma in het huisje, Nienke en Jochum met kinderen in hun tentjes , en ook Rieke en Isa liggen vanavond weer droog in hun tentje op de camping. Die gaan nog even een kano huren..
en vanavond weer zoete inval...