zaterdag 25 juli 2015

Werk aan de winkel

Vorig jaar merkte Martin het in september .. Lekkage in z,n gereedschapsschuurtje. 
De overlast werd opgelost, regenpijp onder het lek en dan via een slang een gat in de grond  liep het water gewoon weer weg.  Ingenieuze oplossing. Vond ik..want, ik ben van de oplossingen..Martin van de aanpak van het probleem. 
 Deze zomer moest de lekkage dus  verholpen worden. Rollen dakpapier gekocht..gelukkig heb ik altijd een boek mee..want naar goed materiaal moet gezocht worden.. Dan wordt uren voor een bouwmarkt wachten toch aangenaam. .

Maar er waren andere klussen die voorrang hadden. Het dakje zou nog even moeten wachten. Kon gemakkelijk, want niemand had er last van..Dat is niks voor Martin, maar ik wilde geen rotzooi als de helft van het gezin hier is..  Dan maar volgend jaar...vond Martin uiteindelijk toch ook..
Maar onverwacht kwam er een nog betere oplossing..Toen Mirjam en Koos kwamen , bood Koos aan te helpen.
Leek  hem wel leuk..niet de hele dag hoeven lezen. Bovendien zou de opgedane ervaring van pas komen bij z,n eigen dakje in Eindhoven. 
Martin blij ..ik ook, want eigenlijk vind ik het veel te zwaar werk..
Nou, ze hebben zich rot gewerkt. Want als het dak  eenmaal open is moet het ook weer dicht.. Dus eerst de plaggen van het dak

Spul erop alle rollen weggewerkt..
En de plaggen er weer op...
..
Dat is nog niet helemaal klaar..de rest komt volgende week..dan stuur ik het eindresultaat door. Maar voor de regen die vandaag nog boven Nederland hangt , morgen hier naar toe waait is het dak van het  schuurtje dicht.. Morgen, als de regen valt moet het dan binnen droog zijn..