zondag 26 juni 2022

Paar dagen later

We zijn inmiddels in Nederland… even allebei op een ander adres. 
Martin heel druk in Eindhoven , ik in een zorghotel in Uden. 
Niet ernstig ziek hoor maar ik kan niet staan of lopen. En dan heb je hulp nodig. 



Maandag morgen besloten we dat kamperen niet langer een optie was  en dan ken je ons: inpakken én wegwezen.. 
iets meer tijd nodig: 
Martin moet het allemaal alleen doen… 
Om even over 10 rijden we weg.. 1000 km naar huis. 

Martin rijdt flink door.. ik breng verslag uit van de conditie van de weg: veel of weinig hobbels. 
We kiezen voor tolwegen… zijn vaak iets gladder en je kunt snel doorrijden. 
 We komen er achter dat plassen in een slakom heel goed kan… niet echt ideaal, maar het scheelt een hoop gedoe. 

Martin komt tot Amiens.. ik dus ook. Via Booking.com hebben we een hotel in een buitenwijk van de stad kunnen regelen : een kamer die geschikt is voor gehandicapten.. 
We vinden het hotel: met internetkode: hebben we nog niet..iemand  laat ons binnen. Geen receptie.. bellen maar weer. 
Super kamer, goed ontbijt maar om half 9 rijden we weer. We bellen de uitleen zorg artikelen en om half 3 staan we bij de uitleen. 

In een rolstoel gaan we naar binnen, Martin haalt de rest. We maken een afspraak met de huisarts voor donderdag. 

Op die donderdag vragen we echter of ze bij ons wil komen.. hartstikke druk, maar ze komt. Vindt dat er foto’s moeten komen. Gaat regelen, kwart voor 3 is de ambulance er… 
En dan… ik mag ineens niks meer en moet blijven liggen. 

En dan kom je onze slaapkamer niet uit. Met gevaar voor eigen rug regelen 2 kanjers het! Zetten zelfs de deur nog terug die er uit moest… wat een bikkels! 

Op de foto’s wordt duidelijk dat de ene voet gebroken is, aan de andere been de knie. Niemand snapt hoe we in Eindhoven zijn gekomen. Wij eigenlijk ook niet 

Geen ziekenhuis indicatie.. het zijn enkelvoudige breuken. 
Naar huis… geen idee hoe.. 
aan de ene kant een spalk aan de ander kant een bonk gips. 

Na lang geregel en gebel mag ik een nacht blijven. Bovendien is het ziekenhuis vol
Martin weet intussen dat er in Uden zorghotel geregeld kan worden . Met medische indicatie. 
Met veel hulp rolstoel taxi kunnen organiseren… geen personeel. … 

Donderdag ga ik terug naar het ziekenhuis  Waarschijnlijk komt er dan loopgips om. Dan kan ik weer staan. En ten zo vlug mogelijk naar huis . Zodra ik thuis ben( of een paar dagen later) laten we het horen. We moeten nog veel regelen.is thuiszorg… nu vol.  Geen persoon… 
De toekomst is nog onzeker, een vakantie blog zal even duren. 
Maar.. wanneer weet ik niet, MAAR HET KOMT ERAAN!