zaterdag 15 december 2012

Het weihnachtsoratorium

Martin is weg.. Nou ja.. Een avondje maar. Hij houdt van muziek zoals dat kerstoratorium. Ik niet, dus hij gaat alleen. Al jaren... Snappen doe ik het niet, maar hij snapt ook niet dat ik het oersaai vind en die solozangers echt erg.Martin vindt het wel mooi .Leuk is natuurlijk dat Rob de door Martin gebouwde instrumenten bespeelt.




Ik ben liever gewoon thuis vanavond: de kerstboomlampjes aan,de adventskaarsen, de koffie staat klaar en een wit wijntje staat alvast in de koelkast. Om jaloers op te zijn, .in huis is het lekker behaaglijk dus en straks "ik vertrek" op de t.v. Over een fietsenmaker in Värmland. Heerlijk z'n programma waardoor je jezelf zo verstandig voelt.




Ondertussen installeren de caravans van het circus zich aan de overkant op het stukje gras van het Parktheater. Altijd wel gezellig. Het is niet koud en droog, dat is altijd prettig als je je spulletjes neer moet zetten.
Gelukkig ook voor Martin en al die andere concertbezoekers.




In Heusden moet iedereen een half uur voor de kerk wachten, buiten in de kou en de lange rij....De deur gaat een half uur van te voren open en iedereen wil een goede plaats hebben.... Zou in de tijd dat je op de computer een plekje uitzoekt toch niet nodig hoeven zijn.
Ik zou het boycotten, dan leren ze het wel af om het zo te regelen... Maar ja..dan missen de liefhebbers natuurlijk hun muziekavond.





Location:Heusden